Optik Sinirler Yeni İzlenimler Olmadan Kuruyup ‘Gitmeyecek’ iddiasıyla Körlük filmine bakmak

Oslo,31 Ağustos ve Sessiz Çığlık‘ın senaristi Norveç’li Eskil Vogt’un ilk uzun metraj filmi Körlük (Blind), yetişkinlikte görme yetisini yitiren İngrid’in hikayesini anlatarak kör birisinin neler yaşayacağına dair kabullerimizi sorgulatır.

İngrid, kocasıyla birlikte Oslo’da yeni evlerine taşınmıştır.Öncesinde gözleriyle anlamlandırdığı dünyası, görme yetisini kaybetmesiyle birlikte yeni bir gerçeklik arayışına sürüklenir. Zihninde bilinçli bir şekilde gerçekler ile oynayarak bize neyin gerçek neyin düş olduğunu anlamaya çalıştırır ve bize bir zihin jimnastiği yaptırır.Bizim izlerken yaşadığımız bu zorluklar İngrid’in yaşamındaki engellenmeleriyle özdeşim kurmamızı sağlar.

Ingrid&Morten

Hayatında yeni bir gerçeklik arayan Ingrid, bu arayışını”Görme yetisine sahip olduğum sürece neyin gerçek olduğunun bir önemi yok” sözüyle ifade eder.

Film, İngrid’in beyin kıvrımlarında gezindirirken İngrid’in bazen yer yer paranoya ile bezenmiş kıvrak zekasına hayran kaldırır. Morten-Elin-Einar ve İngrid’in düşleri arasında mekan’ın ve zaman’ın kaygan bir şekilde değiştiğini görürüz. İngrid zihninde kendisini Einer ve Elin olarak ikiye ayırmış gibidir. Einar’ı erotik düşleri,fantezileri olan,özlemini çektiği sıcaklığı insanlarda bulamayan, hegemonik erkeklik kalıbına uymayan, sorunları olan birisi olarak kimsenin onunla ilişki kurmak istemeyeceğini düşünen birisi olarak bir yere koyarken.Elin’i evlenmiş boşanmış çocuğu olan ama cinsel ve duygusal sıcaklığıyla dairesinde bekleyen yalnız bir kadın olarak konumlandırır. Einar’a Elin’in düşlerini kurdurturken bir yandan da Morten’i Elin ile ilişki uygulamalarında tanıştırır. Morten’in Elin ile tanışmaya başladığı andan itibaren Elin’in görme yetisini yitirmesini görürüz. Elin’in Morten ile olan ilişkisi İngrid’in söyleyemediklerini dile getireceği bir hal alır. Zira İngrid görme yetisini kaybettikten sonra kendisini inzivaya çekse de Sonic Youth’un Kool Thing şarkısını dinleyen, asi ruhlu, cinselliğinden ödün vermek istemeyen,anne rolüne hazırlanan görme yetisini yitirmiş bir kadındır.

Elin & Einar

İngrid, dairesinin penceresine çıplak vücudunu bastırarak kendi ruhsal dünyasının isyankar havasını yansıtırken aynı zamanda kendi zihninde ürettiği karakterlerin saçmalıklarıyla da kendi dalga geçer.

Körlük filmi alegorik olması, görme ve görülme, samimiyet ve cinsiyet, annelik ve kişilerarası bağlantı temalarını keşfetmek için bir araç olması açısından seyircileri ekranda gördüklerine tam olarak inandırmayarak gizemli bir yolculuğa çıkarır.

Kısacası körlük, şüphe ve görme eksikliği ile döllenen kıskanç bir zihnin topraklarında gelişebilecek şeylerin büyüleyici bir keşfi.

Not: Market sahnesinde Einar’ın, Elin’in Morrissey hayranı olduğunu öğrendikten sonra, Elin’in olduğu reyona gelip kulaklıkla son ses Morrissey dinleyip, Elin’i etkileyebileceğini düşünmesi sadece İngrid’in aklına gelmiş bir tavlama taktiği değildir 🙂

Sountrack

benimsinemalarim tarafından yayımlandı

benim sinemalarım...

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

Web sitenizi WordPress.com' da kurun
Başla
%d blogcu bunu beğendi: